Re: [MISC] fordanskning af linux

On Mon, Oct 09, 2000 at 05:45:32PM +0200, Henrik Christian Grove wrote:

> Nu drejede min udtalelse sig ikke om fejlmeddelelser, som ganske rigtigt
> byder på et problem, men jeg mener der må findes en bedre løsning end at
> servere fejlmeddelelser på et fremmedsprog.

En lille idé: Ja man bør nok melde fejl med den engelske fejlmeddelese
Så man har nok brug for en reverse tekstopslåningsAPI, fra den
i det aktuelle locale - til den engelske.  Dette kunne fx indbygges
i bug-buddy.

Hvis man ikke har sådan en indbygget faclilitet, kan man bare skifte
til "en" localet, eller til "C" localet, med fx "setenv LC_ALL C"
hvis man kører i tcsh - bash brugere skal nok gøre noget andet.
Og så køre programmet igen.

Iøvrigt er der vel ogs brug for at fejlmelde forkerte oversættelser,
det bør vel sendes til oversættene, ikke til programmets forfatere.

Hilsen
Keld