Re: fordanskning af linux

[ send venligst eventuelle svar til sslug.locale ]

Sjørlund:

[ sætte LC_ALL til "en" ]

> I hvilken fil?

Det kommer an på så meget. Jeg gør det (effektivt) i
~/.tcshrc, men en bash-bruger vil nok gøre det
andetsteds.

> ad 1. Der eksisterer ikke ret mange konstruerede ord på
> dansk. Politiken har mange gange forsøgt sig udi i den
> kunst uden held. Folket taler og udvikler løbende
> sproget, danner ord, fordansker osv.

Jeg vil tillade mig at påstå at jeg (til trods for mit pas'
udseende) er en del af "Folket" og dermed tiltage mig ret
til at danne ord, fordanske osv.

> ad.2. Hvis man vælger en dansksproget Linux skal alt
> efter min mening oversættes. Det betyder ikke, at man
> ikke kan have engelske fagudtryk, hvis det nu er dem der
> anvendes på dansk.

Som for eksempel "computer" og "browser"[1].

> Så bortset fra formuleringen

Når jeg er i et bedre humør plejer jeg også at formulere mig
lidt høfligere.

Jacob

1) Jeg synes "browser" lyder hæsligt, men det er nu engang
   det folk siger (eller i det mindste forsøger at sige).
--
"The current state of knowledge can be summarised thus:
 In the beginning, there was nothing, which exploded."