Re: [JAVA] ICQJava

> Det hjælper ikke - der sker stadig ikke noget... :o(
>
> Er der andre, der har forslag? :o)

Jag kom på en till möjlig anledning. Vad har du för rättigheter till den
katalogstruktur där ICQJava ligger?

Jag har märkt att ICQJava antar att det ligger installerat i hemkatalogen
(absurt!!!), och när jag körde ICQ och inte hade skrivrättigheter överallt i den
katalogstrukturen, betedde sig ICQ väldigt konstigt. Visserligen hade jag
aldrig samma problem som dig, men jag tänkte att det kanske skulle kunna vara
samma anledning i alla fall :)

ICQJava verkar nämligen vara väldigt dålig på att rapportera errors; det
fortsätter bara. Det tog ett bra tag innan jag kom på anledningen till att
ICQJava värgrade fatta att jag redan var registrerar hos ICQ. Jag registrerare
om mig typ 5 gånger medans allt krångel pågick :)

Förresten, du vet väl att det finns Linux kloner av ICQ? En sida med en lista
på många, om inte alla, vem vet, ICQ kloner till Linux finns på:

http://www.portup.com/~gyandl/icq/

tror jag. Om det visar sig vara något annat, dvs en länk till ett visst program
så säg till så letar jag fram rätt länk...

/ Peter Schuller
E-Mail: sslug@sslug
Web: http://hem.passagen.se/petersch

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:03 CEST [an error occurred while processing this directive]