Re: [ITPOLITIK] Tanker om IT-Politik

On 6/15/08, Peter Jespersen <sslug@sslug> wrote:
> Hej allesammen
>
>  I denne forbindelse synes jeg at det kunne være rart hvis i kunne give
> jeres besyv med og dermed give det hele lidt kant. Meninger, tanker og
> indfald er yderst velkomne.

Mit svar vil være BOKS PÅ. Jeg beskrev dette til Linuxdag i
Folketinget for et par uger siden:

B undling af operativsystem og computer skal forbydes.
Operativsystemet skal sælges separat.
O ffentligt udviklet software skal være under en fri licens.
K ortdata og lign. skal gives under en fri licens, så skatteyderne (og
virksomhederne) kan benytte dem
S koleforløb skal kunne gennemføres uden at det kræves, at man
benytter ufri software.

P atenter på software skal afskaffes
Å bne standarder skal benyttes mere i det offentlige, så det er et
krav, at de sender data i åbne formater.

Se slides: http://ole.tange.dk/foredrag/linuxdag-chrborg/

/Ole

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]