Re: [ITPOLITIK] Sander holder fast i to åbne formater

?

> Det jeg foreslår er at man så må kræve at alle dokumenter skal foreligge
> i både ODF og OOXML format. OOXML er jo ikke et åbent format, fordi det
> ikke kan implementeres på mere end én platform. Det kan ikke
> implemeteres på UNIX og Linux-platforme. FOr at tilgodese borgere og
> virksomheder og offentlige myndigheder kan modtage et dokument de kan
> læse, og der ikke er udsigt til at OOXML implementeres ordentligt på
> UNIX-platformen, skal dokumenter altså foreligge også i ODF.
>
> Jeg håber på denne måde at gøre opmærksom på den galimatias der
> ligger i dette dobbeltarbejde.

galimatias, suk, det er jo bare dansk politik, illogisk, m.m. og i lommen på....

Gad nok vide hvornår det er Danmarks og MS's års dag, de må jo være gift.

Jeg fatter det ikke..  ODF opfylder alle de mulige krav OOXML gør ikke, men
det bliver den der vinder (jeg vil næsten vædde).

ODF.
3+ implementationer, (ok to af dem ligger op af hinanden).
   - Open Office
   - Star Office
   - Microsoft Office med plugin
3+ leverandører
   - Sun
   - Open office.org
   - Microsoft.
Alle gængse platforme.
fuld iso standard.

Priser for pakkerne, 0 - 5000dkr (man kan selv vælge).

OOXML
ca 2 implementation
   - Microsoft office.
   - Næsten implementer i Suse version af open office.
1 Leverandør.
   - Microsoft
Ok næsten to.
   - Microsoft + Novell.
Kun Windows - måske andre senere.
Ikke ISO Standard.

Pris.  Nu ca 2000-5000dkr/licens.

Den eneste konklusion er Regeringen vil have Micrsoft, af en eller anden
underlig grund, ODF give muligheden for at bruge Microsoft Office, som de
plejer, men man kan også bruge den lige nu med OpenOffice.  OOXML, ja MS
Office når den ny version kommer, måske Open office hvis novel får lov til at
frigive koden.

SUK.

mvh
  Michael Nielsen.