Re: [ITPOLITIK] Høringssvar: "Anvendelse af åbne standarder for software i det offentlige"

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Hmm, hvad mener du med dette? Var den gamle definition bedre her?

Ifølge rapporten brugte det hidtidige "standardiseringsparadigme" følgende
punkt:

"En åben standard er dokumenteret i alle detaljer (det vil sige, at samtlige
aspekter af standarden er gennemskuelige og dokumenterede, og at også
adgangen til dokumentation er gratis)."

Min pointe er at gennemskuelighed er en af EOOXMLs svagheder - dels pga. det
enorme omfang - men også pga. henvisningerne til de gamle binære formater.

Vedr. open source, så har jeg nedtonet det en lille smule i seneste udkast -
da vi har fået MacBruger.dk med også. Men husk på at et af formålene med
hele øvelsen er at gøre det klart for IT- og Telestyrelsen at "dansk open
source" ikke støtter EOOXML. Denne skrivelse blev jo startet pga. rygter om
at vores accept af at mødes med MS omkring converters osv., blev
fejltolket/misbrugt som opbakning til det format.

Seneste udkast kan ses her - det er desuden sendt til Donald:
Indlæg #9: http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=2555

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk