Re: [ITPOLITIK] [Fwd: SV: M ødereferater]

On Tue, Mar 13, 2007 at 09:44:07PM +0100, Peter Maersk-Moller wrote:
> Hej
>
> har proevet at faa adgang til referater, men faaet afslag af Pia Elleby
> Lange. Keld har maaske mere. See laengere nede.

Jeg har diverse referater og papirer. Nogen af dem er fortrolige.
Jeg er med i diverse ISO-komitéer, hvor jeg kæmper for større åbenhed i
ISO. Generelt set kunne det være meget værre, end det er.
Dvs der er andre standardiseringsorganisationer, som er betydeligt mere
lukkede end ISO.

Men dette er iøvrigt ikke ISO, men åbenheden i DS.

> Om DS skriver DS selv at de skal skabe vaerdi for deres stakeholdere.
> Hvem er det ?

stakeholdere er vel fortrinsvis deres medlemmer.

> Hvis stakeholderene er udenlandske firmaer, har vi saa afgivet dansk
> standardisering (og suveraenitet) til udenlandske firmaer, og kan man
> det uden en folkeafstemning ?

IBM er et dansk firma, men også internationalt.
Så længe de er registreret fx hos erhvervs- og selskabsstyrelsen i
Danmark, regnes de som danske.