Re: [ITPOLITIK] Hvilke netbanker virker firefox2 ikke på, og hvorfor?

On Thu, 1 Mar 2007 12:02:59 +0000 (UTC), Eskild wrote

> De lader dog som om at linux ikke eksisterer, men fortæller
> underhånden at de ved at den løsning de fik udviklet til Mac kan
> bruges af alle, der ikke bruger IE+Windows

Dette der er så almindeligt og frustrerene.  Min kærste ringede ind til
TDC fordi hun ikke kunne huske hvad deres SMTP server hed, da de
fandt ud af hun ikke brugte outlook, og ikke kørte på windows, ville
de slet ikke snakke med hende, selvom det var komplet irrelevant.

Der er mange support afdelinger hvor de bare køre der ud ad, efter en
kogebog, og det går på at de forudsætter man bruger program
X på system Y (normalt kun windows), passer man ikke ind i dette mønster
går supporteren i sort.  Hvorefter de normalt nægter at hjælpe, hvis
man ikke kan få personen overbevist om at programmerne er irrelevante,
og man bare skal have et server navn, eller lign. at vide. (Jeg har
haft denne diskution utallige gange :-().

Men på emnet, activecard ser ud til at virke fint med firefox 2.0.  Men
deres digital signatur løsning er baseret på ActiveX (så vidt som
jeg har fundet ud af)  og de vil ikke bruge noget der er platform
uafhængigt som feks java.  De mener, hvis nok, at activeX er mere sikker
end java.

suk
 mvh
   Michael Nielsen.