Re: [ITPOLITIK] Folkebiblioteker og DRM

> Der er altså en årsag, at man eksempelvis ikke nå se fjernsyn, medens
> man fører bil. Du kan ikke koncentrere dig om to ting på én gang. Derfor
> er der grænser for, hvor meget du kan koncentrere dig om andre ting,
> medens du fører bil. Det er bl.a. en af årsagerne til, at man ikke må
> tale i mobiltelefon medens, man kører.

Jeg kan multitaske :-)
Noen mennesker har høyere kapasitet enn andre.
Dermed har de kapasitet over det som kreves for å kjøre.

Det kreves imidlertid at de ser på veien de kjører på.
Dermed er fjernsyn og desslike utelukket helt.

Jeg for eksempel klarer fint å føre en samtale, men når jeg kommer
til en rundkjøring stanser jeg samtalen.
Jeg kjenner min egen begrensning.
(Det finnes selvsagt mange idioter som ikke skulle ha det førerkortet)
Førerkort er ingen menneskerett.
Andre mennesker og dyr sin sikkerhet går foran.

Ikke at jeg ville lytte til bøker mens jeg kjører, men noen ønsker det sikkert.
Uansett er det en samfunnsplikt å gjøre bøker tilgjengelig for de 15-20 %
som fikk udugelig utdanning ved offentlige skoler.
Til de som synes lydbøker virker fordummende så vil jeg nevne at det er offentlige skoler
som er fordummende.
Å kalle  lydbøker fordummende er ett alvorlig tilfelle av "Wrong Target".
Det blir som å klage på Islam eller Kristendom
når problemet er ganske almindelig gjenfødt Fascisme :-)
(I went to publik skol) :-(

Mvh
Jim Oksvold
Lastebilchauffør i tredje generasjon :-) (Holier than thou :-)

PS:
Folk som tenker på selvmord bedes holde seg fra å bruke vogntog som mål.
For yrkessjåfører er selvmordssjåfører en alvorlig yrkesrisiko.
Problemet er langt større enn udugelige flypiloter med fyldig hårvekst i ansiktet :-(
Men selvfølgelig - Journalister flyr ikke vogntog :-)