Re: [ITPOLITIK] Tvungen browservalg fra arbejdsplads

On Tue, 06 Sep 2005 21:47:56 +0200, Anders Misfeldt
<sslug@sslug> wrote:

>Kurt Frederiksen wrote:

<-snip en helt masse ->

>Ja, det er korrekt. Problemet er så bare efterhånden, at vi, som
>undervisere, skal rette elektronisk også. Altså direkte på internettet.
>Det er også fint nok, hvis man da har fået en computer udleveret. Ellers
>skal man sidde på skolen LANG tid hver dag for at rette.
>
>Der er dog en løsning på problemet med vores sider, som ikke kan tilgås
>via Firefox. Vi kan koble os op via Citrix og så benytte det den vej.
>Det virker, men er meget besværlig. Jeg vil nu alligevel nok prøve at
>kontakte vores it-afdeling ang. problemstillingen.

Jeg kender desværre alt for godt problemstillingerne. En del af vores
systemer virker heller ikke tilfredstillende i andet den MSIE. I mange
tilfælde er et et valg mellem to onder. På den ene side vil vi helst
undgå at skulle gå ind i debatten om browsere men på den anden side
søger vi det produkt som bedst dækker de mange forskellige krav vi
står overfor. Ofte viser det sig at de to er modsætninger.

I andre tilfælde er der kun et system som kan bruges og der er derfor
ikke noget valg.

Jeg har så til min store glæde kunne konstaterer at over det seneste
år er antallet af problem produkter hos hos faldet i takt med at nye
versioner er kommet frem.

Selv sidder jeg i en (næsten) ren MS Windows verden, men bruger
stædigt Firefox hvor jeg kan komme til det. Det har med mellemrum
givet interessante problemer, men som sagt er det blevet bedre.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]