Re: [ITPOLITIK] Kampagne vedr. Offentlige websites.

donald_j_axel wrote:

Jeg synes at vi skal tage fat på Jon Bendtsens forslag til kampagne om at lære offentlige web-masters om w3c-compliance.

---

For at følge op på Egon Andersens kommentar om, at punkt 4 var
ret interessant (hvad indeholdt punkt 4?) så fo'r jeg ud på http://www.bedstpaanettet.dk/ og så efter, hvad der stod:

Der var ikke noget punkt 4. Hvis jeg talte nedaf i midterste
kolonne, som formodes at være den væsentlige, kom jeg til
denne paragraf:

Digital selvbetjening.

Hvilke institutioner er udtaget til vurdering med hensyn til
digital selvbetjening? Se listen her.

 -- og konkluderede, at Egon Andersen mener, at
"bedstpaanettet.dk" er mest interessant p.g.a. listen over de
sites, som er udtaget til vurdering. Det var jeg ikke helt enig
i. Efter min mening var vurderings-kriterierne også interessante,
især set i relation til Jon Bendtsens udmærkede forslag om at vi
måske burde gå i aktion med hensyn til vurdering af de offentlige
myndigheders blindhed overfor monopol-problemerne omkring
Microsoft produkter.

Din konklusion er forkert. Jeg har hele tiden skrevet vurderingsgrundlagets punkt 4.

Vurderingsgrundlagets punkt 4 er "Teknisk tilgængelighed".

Jeg siger ikke at "Bedst på Nettet" er løsningen på alle problemer med offentlige web-sites. Jeg ser det kun som et skridt.

At forfatteren på "Bedst på Nettet" ikke kan finde ud af at skrive Microsoft Windows etc. er vel ikke meget værre end ikke at kunne citere korrekt.

Med venlig hilsen
Egon Andersen