Re: [ITPOLITIK] afgift paa CD'er fra nytaar

[ FUT sslug.itpolitik - venligst ]

Thomas:

>  >> Dette betyder at den fuldt lovlige kopi jeg lige har lavet af
>  >> Mandrake 7.1 vil blive belagt med afgift.
>
>  Jacob> Det er den allerede (det hedder MOMS). Forskellen er blot at
>  Jacob> den nye afgift går i Sonys[1] lommer og ikke i statskassen.
>
> Hmm... en lille sjov tanke:
>
> Hvis at man betaler afgift på cd'er fordi de (sony) vil have penge fra
> dem som brænder pirat-cd'er med musik, så må det jo også blive lovligt
> at brænde kopier af musik, da man jo så har betalt for det!
>
> gad vide om de har tænkt på det :-)

Det har de tænkt på.

Jeg er ikke sikker på om de så også har tænkt det stykke
videre, der gør at det kun er folk der må bruge (allerhelst
kun dem der bruger) CD'er til at kopiere musik og film, der
skal betale afgiften.

Jacob
--
"I am an old man now, and when I die and go to Heaven there are two matters
 on which I hope enlightenment. One is quantum electro-dynamics and the