Re: [ITPOLITIK] Primtal for politikere

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> Er der een, der kan lave det om til MatHTML, så det er nemt at vise
> politikerne?

Det kan jeg da godt ... kig i

  http://www.diku.dk/~hniss/tmp/primtalmathml.html

Desværre kan jeg ikke selv se MathML (og dermed checke om det ser
nogenlunde ud), så jeg har også lavet en version i ``almindelig'' html

  http://www.diku.dk/~hniss/tmp/primtal.html

Der er problemer med \gårikkeopi, som oversættelsen [1] ikke kan finde
ud af. Iøvrigt synes jeg det er en dårlig ide at bruge et symbol her
--- det tror jeg ikke der er mange der kender.

> primtal(n) = prim(n,n-1)
>             /  x \gårikkeopi n  \and  prim(n,x-1)   x>2
> prim(n,x) = |
>             \  x \gårikkeopi n                      x=2

Hvad så hvis man spørger om 1 er et primtal?

Mvh
--Henning

[1] Som det fremgår er html-versionen genereret automatisk fra en TeX
fil der minde meget om Oles oprindelig indlæg. Jeg aner ikke hvad
MathML er, men det oversættelsesprogram jeg bruger kendte til det ;-)