Re: [ITPOLITIK] SFs beslutningsforslag

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Hvordan gik det med SFs forslag?

Jeg synes ikke at vi har diskuteret det serligt meget her, så da jeg
lige fik en times tid satta jeg mig lige for at læse hvad der skete.

Jeg er nu nået til Kim Bæhnkes indlæg og så blev det altså for morsomt
til ikke at skulle citeres nogen steder:

  De kan bruge det i reklameøjemed osv. og sige: Vi tilbyder open
  source, og når du køber programpakken, får du samtidig et ringbind
  og kendskab til alle programkoderne.

Hmmm, mon programkoderne er det samme som cheats og vejledninger i at
finde easter eggs?

  og vi har med glæde noteret os, at selv en virksomhed som UNIX er
  begyndt at bruge Linux på nogle af deres store servere, fordi Linux
  har nogle fordele i forhold til f.eks. Microsofts produkter, og det
  er helt naturligt, at man på den måde lader dem, der kan få glæde af
  det, bruge det.

Hmmm, en "virksomhed som UNIX", mon det er SCO han taler om eller The
Open Group?

[læser lige resten]

Alt i alt synes jeg at det er en fair behandling. Hvis det af en eller
anden grund ikke skulle gå igennem kunne man måske prøve en meget
neddroslet version?

Jeg opfatter lidt at bekymringerne går på alle de prestige-projekter
som staten har fejlet gennem tiden. Det vil derfor måske være en ide
at nedtone "støtte" og optone[0] "sikre mulighed for". En
folketingsbeslutning der klart gik imod en Microsoft[1]-skat[2] ville
vere dejlig.

0) Kan man sige det?

1) Erstat med valgfrit monopol inden for computersektoren[3]

2) Kravet om at man skal købe produkter fra een bestem forhandler for
   at kunne tale med staten.

3) Ikke at der er så mange at vælge imellem, men jeg vil nødigt
   beskyldes for ensidig MS-bashing.

--
Peter er ikke sur, han er sær -- og han er ikke DIKUs sureste koder,
men måske nok DIKUs særeste ;)