Re: [ITPOLITIK] Co-ordinated Attack!

-----BEGIN PGP UNSIGNED MESSAGE-----

Chris Jensen <sslug@sslug> writes:

> Hvor mange af listens læsere har selv en PGP/GnuPG nøgle OG BRUGER DEN?

Ja, jeg har en nøgle. ja, jeg bruger den. Nej, jeg signerer næsten
aldrig mine indlæg. Vi skal tænke på sikkerheden ikke være
paranoide. Hvis folk begyndte at sende beskite indlæg i mit navn (pg
ellers fakedede mig godt) sa kunne det godt vere at jeg ville begynde
at overveje det.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge min nuværende GnupG nøgle til meget
vigtig information. Dertil har jeg været for magelig.

> Der er rigtig mange penge at spare ved indførdelse af open source i
> folke skolen.

Der skal bruges rigtig mange penge på genuddalnelse af folk der nu har
været på kurses hvor de er blevet lullet ind i den tankegang der
ligger bag MS-operativsystemer[0]. På kort sigt vil det ikke vere
billigere at bruge MS og slet ikke på de højere læreanstalter. (MS
ville så gerne ind og have fodfæste på Diku[1]...)

Det er så den ofte kæmpede kamp om at få politikkere til at tenke
langt. Det er der så mange andre der har prøvet før og fejlet. Dette
er selvfølgelig ikke en grund til ikke at kæmpe.

0) Dette er *ikke* bashing, men en konstatering af at det er en anden
   tankegang der ligger bag MS-OS. Denne tankegang kan meget vel
   implementeres[2] godt og efter en acceptabel (salgs)metode.

1) Jeg sidder med et jobopslag fra MS om at de gerne vil ansætte en
   studerende på Diku til pr-formål. Jeg kan ikke lade være med lige
   at komme med et lille citat:

     Having and constantly earned the respect of your peers and
     teachers as a person and as a CS student will help you make this
     job a valuable contribution to University of Copenhagen and to
     Microsoft.

   Hvis folk er interesseret kan vi sagtens diskuterer Microsoft og
   Diku, men det skal vere i miscen.

2) Det *kan* være en fornuftig tankegang at skjule problemer fra
   folk. Jeg vil ikke kunne leve under det, men det ville måske være
   godt til min moster. Jeg tror ikke at MS-OS er en god
   implementation af denne tankegang og slet ikke en acceptabel
   handelsstrategi.

--
You can get a genuine Amulet of Yendor by doing the following: --More--

-----END PGP UNSIGNED MESSAGE-----