Prepress kendskab efterlyses

Hej
Jeg er i gang med oversættelse af gimp-print, og er der stødt ind i
nogle fagudtryk jeg ikke kender. Jeg har spurgt program udvikleren, og
han har forklaret hvad udtrykkene gælder, og anbefalede mig at spørge
nogen med 'prepress' m.m. viden, om der findes danske fagudtryk der dækker.
Jeg spurgte først til udtrykket 'dither algoritm'. Jeg har set det
oversat med 'farvereduktions algoritme' , lidt mere flydende 'det at
lægge raster i et print' og det jeg selv hælder til, 'udjævnings algoritme'.
Hans svar var:

"Screening" algorithm is another choice.  I suggest asking someone
who's experienced in prepress work for a proper translation.  It's
related to smoothing the print, but "dither" or "screen" is a
technical term of art.

Dernæst havde jeg et punkt der hed 'screening Adjustment', idet jeg
formoder at screening er noget med at vise noget på en skærm, eller
noget med afskærmning.
Hans svar var:

Again, you'll need to consult someone familiar with prepress work who
speaks Danish, since this is a technical term.  What it's doing is
choosing the best placement of dots on the page to produce the
smoothest print.
--
mvh Mogens Jæger