Re: [GRAFIK] Program til arkitekttegning.

On Sun, 28 Sep 2003, Th Bernth wrote:

> Kære Alle.
>
> Da jeg tænker på en om/tilbygning, så søges et program til hus-design.
>
> Det skal selvfølgelig kunne lave almindelige arkitekttegninger, men også
> gerne kunne vise resultatet 3-dimentionelt, når vægge, vinduer, dører
> m.v. er lagt ind 2-dimentionelt.
>
> I første omgang vil jeg blot kunne give et overordnet design-indtryk,
> men senere skal bygningsdetailerne med.
>
> Findes et sådant til Linux? Har du prøvet eller kender til et sådant, så
> hører jeg meget gerne. - Også om erfaringerne, om det kan anbefales
> eller evt. frarådes!

Der er lidt om det i applikationsbogen på
http://www.linuxbog.dk/applikationer/bog/cad.html

Personligt har jeg kun erfaring med qcad, som er brandgodt, men _kun_ 2d
:-(

Jeg har lavet nogen simple visualiseringer med Quake 3... Det er dog lidt
af et mas.

Mads

I do not believe in the creed professed by the Jewish church, by the Roman
church, by the Greek church, by the Protestant church, nor by any church
that I know of. My own mind is my church.
                                     - Thomas Paine (The Age of Reason)