Kavi2svcd og transcode vil ikke afkode med divx og xvid

Jeg prøver at bruge Kavi2svcd som er en GUI til transcode, til at konvertere avi til mpg, men den vil simple hen ikke bruge divx og xvid som kildeformat, det eneste der virker er ffmpeg, og så bliver ca. 50% af filerne vendt på hovedet og flip (-z) virker ikke.

Hvad kan problemet være?
Er der ikke en bedre gui til transcode, ( avi->mpg1/2 )

Jeg har selv konpileret Kavi2svcd da jeg ikke kunne installere rpm-pakken, pga. den ikke kan finde libGLcore.so.1 på selv om den er på mit system i /usr/lib.
Transcode er installeret via apt-get og fedora.us, den har jeg dog prøvet at kompilerer også men så er der ingen programer der finde den.
Kavi2svcd er nyeste version 0.7
og transcode er 0.6.9 (jeg kan ikke finde den nyeste som rpm '0.6.10')

Jeg bruger RH9