avi(DivX+MP3) 16:9 ---> PAL VCD med linux software.

Jeg er ved at være lidt træt af at skulle bruge windows til at lave VideoCD'er med, der må da findes noget Linux-software som kan gøre det ligeså godt som med TMPGEnc under Windows.
Jeg har kigget lidt på mplayer-mencoder, men jeg synes ikke at kunne finde ud af hvilke parametre der skal bruge for at omsætte fx. sslug@sslug,976fps avi til sslug@sslug Mpeg-1 (PAL VCD) plus at jeg ville foretrække til gui til formålet, men har heller ikke kunne finde en.

Findes en GUI encoder, som kan tage næsten hvilket som helst videoformat+lyd og konvertere til et andet, fx VCD?

mvh Morten