Re: [GRAFIK] Beskära eps-bild utan rastrering

sslug@sslug wrote:
Jeg vil tro at dit problem kan løses med programmet pstops, eller ps2ps, eller måske endda psresize.
Måske allerbedst med programmet epsffit, faktisk - det har jeg selv brugt til en del vanskeligt eps figurer.

Tack för svaret, jag kände inte till dessa program och de kan visa sig vara användbara i framtiden. Just nu är jag nöjd med min LaTeX-lösning. Jag kollar pa bilden i XFig för att avgöra hur mycket den skall trimmas i kanterna.