Re: [GRAFIK] GIMP - basalt forståelses problem!

On Saturday 30 August 2003 10:18, you wrote:
> Måske dette hører hjemme i novise, men nu prøver jeg lige her først:
>
> Der er et eller andet basalt i Gimp som jeg ikke kan få ind hovedet, kan
> ikk' forstå den. Jeg har et billede jeg gerne vil printe i flere
> eksemplarer, derfor vælger jeg Billede -> Lærredstørrelse og sætter
> størrelsen nogle gang op. Jeg får nu billedet, med noget gråt term ved
> siden af.
>
> Så bruger jeg selection tool, markerer billedet og trykker CTRL+C, derefter
> CTRL+V og den smasker en kopi oveni. Dette kan nu trækkes ud på det grå
> [...]

Efter du har ændret lærredstørrelse skal du vælge "layers -> layer to image
size". Herefter er det originale lag samme størrelse som billedet. Nu kan du
vælge det der skal kopieres og flytte det rundt som du vil i hele billedet.

Alternativt kan du bare lave en nyt lag der fylder hele billedet og kopiere
til det.

Jonas