Re: [GRAFIK] GIMP - basalt forståelses problem!

On Sat, 30 Aug 2003 12:18:37 +0200
"Klaus V. Slott" <sslug@sslug> wrote:

> Måske dette hører hjemme i novise, men nu prøver jeg lige her først:
>
> Der er et eller andet basalt i Gimp som jeg ikke kan få ind hovedet,
> kan ikk' forstå den. Jeg har et billede jeg gerne vil printe i flere
> eksemplarer, derfor vælger jeg Billede -> Lærredstørrelse og sætter
> størrelsen nogle gang op. Jeg får nu billedet, med noget gråt term ved
> siden af.

Hvis du vil ændre størrelsen på billedet, vil jeg anbefale at bruge
image->scale image

> Så bruger jeg selection tool, markerer billedet og trykker CTRL+C,
> derefter CTRL+V og den smasker en kopi oveni. Dette kan nu trækkes ud
> på det grå område, men det ikke ses derude. Vælger jeg Lag, Kanaler...
> dialogen, er der et lag kaldet "Flydende markering", med et øje ud for
> øverst, men det er åbenbart ikke her problemet er.
>
> Hvad er det lige jeg har misforstået?

vælg layers->layers,channels & paths, så kan du se hvad du laver.
Når du har en floating selection - så brug f.ex. et select tool og vælg
noget på billedet (eller tryk på anchor knappen i layers-channels-paths
dialogen) så bliver den floating selection en del af billedet.

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, sslug@sslug, http://www.EnableIT.dk

See our new CMS Hosting Service at http://www.VirkPaaNettet.dk

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."