Problemer med voodoo3 2000

Hej der!

Jeg har fået fat i et voodoo 3 200 PCI, hvilket er en stor forbedring i
forhold til mit tidligere skærmkort.

Men jeg har to problemer:

1)
Nå jeg konfigurere X (jeg bruger Xconfigurator), har jeg mulighed for at
vælger en lang række forskellige farve dybder og opløsninger. Men hvis jeg
prøver en opløsning højre end 800x600, vil X ikke starte. Derimod kan jeg
sagtens køre op til 24bit farver, bare jeg holder mig til 800x600.

2)
Jeg vil gerne have hardware 3D-grafik (hvorfor ellers have et 3dfx kort).
Så jeg download'ede DRI driver for kortet, installerede det (forsøgte at
følge vejledningen så godt som muligt), og ... X ville ikke starte.
Heldigvis kunne man fjerne ændringerne DRI-drivern havde lavet. Men det
gav mig jo intet 3D acceleration.

Så vil jeg høre: Er der nogle der ved hvad jeg har gjort forkert ...

Her er lidt om mit system:
RH 7.2 (der er libglade.so, libGL ol) XFree86 4.1.0-15 (jeg har næsten
lige opdateret den, og det hjalp ikke) DRI:
tdfx-20020504-linux.i386.tar.bz2 ja og, de ting der skulle tilføjes til
Xconfig ifl. vejledningen, var der i forvejen, så jeg tror at de er
rigtige.

 -Anders