Re: [GRAFIK] Valg af grafik kort

man, 2002-05-13 kl. 17:56 skrev Johnny Sørensen:

> Jeg har et NVIDIA geforce kort det virker skide godt.... Nvidia laver deres
> egne drivere og det kører bare skide godt. OpenGL er understøttet.Desværre
> er driverne closed source.. I linux-kernen er der vesa framebuffer eller du
> kan prøve den lidt mere ustabile nvidia frambuffer.

Jeg har lavet temmelig mange custom kerner men jeg har
ikke set en nvidia framebuffer endnu.
Derfor har jeg valgt nvidia grafikkort fra, selv om
jeg i øjeblikket har et til låns og bruger det med
success.
Det faktum, at driveren faktisk er closed source gør
at jeg får problemer hver gang jeg opgraderer kernen
idet man først skal installere den nye kerne og derefter
genstarte maskinen og så har man ingen X login.
Så kan man installere driveren og genstarte igen. :(

Nej jeg hælder til ATI, deres er i hvert fald open
source. Det ved man hvor man har.  :)

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03