Re: [GRAFIK] Streaming

On Tue, 23 Oct 2001 16:02:59 +0200, "Henrik Pedersen"
<sslug@sslug> wrote:

>Undskylder på forhånd hvis det er fejlpostet !
>
>Jeg har fået en uimodståelig lyst til at kaste et webcam på nettet !
>Jeg havde tænkt mig at anvende Apache og ....
>Tjah hvad er det næste skridt ????
>
>Håber at der er nogen der kan skubbe mig i den rigtige retning.
>
>Henrik

Hej Henrik,

Du bliver lige nødt til at definere "streame".
Der er flere måder du kan gøre det på afhængigt af hvad du vil ..

Hvis du bare gerne vil have at folk skal få et billede af dig der
bliver fornyet hver X antal minutter - ved jeg ikke hvad du skal gøre
:-)

Men hvis du er ude efter et decideret stream (som i en strøm der kører
hele tiden) ... så er der nogle ting du lige skal have på plads ..

Du skal have et grabber kort i din maskine (det billigste Pinacle
kører fint under Linux).
Du skal bruge Real Producer til Linux (kan fås i en gratis version).
Du skal bruge en Real Server tlil linux til at streame gennem (kan
osse fås i en gratis version til 25 streams) ...

Med venlig hilsen
Gitte Wange