Re: [GRAFIK] ATI XFree86 3.x TV-Out

Hej Søren,

Mit grafik kort (et eller andet ATI Mach 64) har en decideret S-Video
udgang - der med en adapter kan laves om til et composite stik/signal.

Hvis man bruger S-Video signal kan det enten gøres igennem et S-Video kabel
(et specielt mini din-stik - a'la det som sidder i på mus/tastatur) eller
via et specielt scart stik. Hvis man bruger composite er det enten via scart
stikket eller via et almindeligt phono-stik. Mange TV'ere (nyere specielt)
har ingang foran/på siden for både S-Video og composite (det har mit i
hverfald - Philips).

Der vist også en mulighed for at sende signalet som sperareret RGB+VS+HS -
det denne form for signal som din computer monitor modtager. Der er vist
ikke ret mange TV'ere der understøtter dette, men i og med at TV'et internt
arbejde med disse signaler, burde det være let for TV producenterne at
implementere adgang via RGB mv.

>Jeg bruger selv i2c + lmsensors

Hvad er ic2 + lmsensors? - en VGA -> TV konverter?

/Christian Damsgaard