Re: [GRAFIK] nVidia Geforce 256 problemer

On Sun, 29 Oct 2000 02:42:21 +0200, Robert Larsen wrote:
>Hejsa
>
>Jeg har et problem med grafikkortet (tror jeg).
>X kører fint, men når jeg starter grafikkrævende programmer (Soldier Of
>Fortune), så hakker det. Skærmen bliver opdateret ca. 1 gang pr. sekund,
>
>så mit eget gæt er, at det er softwareversionen af mesa, som bliver
>brugt. Hvad tror I ?
>Jeg bruger RedHat 7.0 og er ikke nogen Linux hacker endnu.
>Hvad skal jeg gøre ?

Jeg ved ikke, om RH7 har XFree86 v.4, men det går jeg ud fra,
ellers må du installere den først.
Hent så nVidias linux drivere til XF4. Det drejer sig om to filer.
Før du på begynder installationen fjerner du din tidligere MESA-
installation.

Ovenstående er rimeligt forenklet og baseret på min (dårlige)
hukommelse. Kig derfor først på nVidia egen dokumentation og
især deres FAQ. Desuden er der på Toms hardware noget om op-
sætningen. Via google.com lykkedes det mig hurtigt at finde
et par tutorials.

God fornøjelse.

--
	Peter Seidler