Re: [GRAFIK] Ødelagte fonte i X

Morten Bendix wrote:

> Har lige installeret Red Hat 7.0 (hentede RPMS og base dir'erne fra
> nettet).
> Problemet er bare at når jeg starte X er kun en masse lodrette streger
> istedet for bogstaver. Jeg tænkte at der nok manglede nogle fonte og i
> "/etc/X11/XF86Config" filen, i fonts sektionen peger den da også på
> "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/TrueType" som ikke eksistere.
> (FontPath   "unix/:7100" står der også, det er vel rigtigt nok... aner
> ikke hvad "unix/:7100" betyder)

Den, du ikke ved hvad betyder, er den vigtigste...

Den peger på et separat program, som agerer fontserver.

Check at dette program kører:

ps auxw|fgrep xfs

Og den skal skrive noget i retning af:

xfs       1389  0.0  1.8  5160 4108 ?        S    08:20   0:00 xfs
-droppriv -daemon

Ellers må du se, om den er installeret:

rpm -qf /usr/X11R6/bin/xfs
XFree86-xfs-4.0.1-1

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08