Re: [GRAFIK] Opsætning af opløsning til Mahjongg

Christian Weithøft wrote:

> Jeg har installere Redhat 6.1 i en dual boot konfiguration.
>
> Installation fungerer helt OK, men jeg har det problem at jeg ved f.eks.
> Mahjongg "mangler" lidt
> af skærmbilledet. Hvor sættes størrelse og opløsning for skærm/spil.
>
> Kan nogen hjælpe med et hint
>
> Mvh.
> Christian Withøft

Du kan prøve Xconfigurator, der er en menu front-end til config-filen.

Du kan også ændre direkte i /etc/X11/XF86Config i "Screen section".
Muligvis skal du også lave opdateringer i "Monitor section".
(Det kan være lidt af en prøvelse og du skal nok have dine manualer til
grafikkort og monitor frem.)

Prøv også aller først at se om du kan skifte mellem opløsninger vha.
Ctrl + keypad-minus  eller  Ctrl + keypad-plus.

/Egon