Re: [FORENING] Kulturnat 2006

Jan Trøjgaard wrote:
> folk er ligeglade med det, de vi bare have noget der virker. Sådan siger
> de i når man snakker med dem om styresystemer.
>
> Vi skal bare have nogle pc'er med Linux installeret og lade være med at
> rode os ud i for meget.

Med al respekt, så er det lidt svært at vise folk, at 'det bare virker',
hvis man ikke kan vise dem, hvad det er der virker (afspilning af
film-trailere f.eks)

De krav jeg møder, fra folk der spørger ind til linux, er i høj grad
afspilning af medieformater, spil og lignende. Fancy gui-effekter har også
før været en god eye-catcher... "det er det de unge vil ha'", ikke
bare 'noget der virker'.

Når det så er sagt, så har du naturligvis ret i, at der også bør være
maskiner til fri, generel afbenyttelse, hvor man kan at ting såsom
kontor-applikationer, browsere og deslige fungerer og kan det de skal
kunne.

Og naturligvis bør vi også huske på, at XGL stadig er ustabilt... jeg siger
ikke at det er en dårlig idé at tage en eller flere XGL-maskiner med, men
vi skal bare vær klar over at det er forbundet med en risiko for at skidtet
går ned.

Personligt kan jeg stille med to maskiner, en laptop og en desktop. Den
præcise anvendelse af maskinerne er jeg nogenlunde ligeglad med, men jeg
kan godt få XGL op og spille på desktoppen. (jeg kan godt stille med flere,
men de er komplet værdiløse)
--
//anders