Re: [FORENING] Kulturnat 2006

Vi burde have det sponseret udefra, men kan vi ikke nå det, så lad os
splejse.

> såfremt jeg slipper for at være tovholder, (samme organiseringsevne
> som anders ;) skulle jeg da gerne både være med til holde styr på
> masserne, og jeg kunne da også godt snuppe en del af gebyret. hvis en
> eller to andre ville hjælpe ville det ikke være alt for uoverkommeligt
> for min 0-indkomstøkonomi
Måske skal vi i højere grad slå os op på Edutainment programmerne såsom
dem på:
http://www.edubuntu.org/screenshots
Vi kan ikke i større stil konkurrere med Windows-lege OS, som desuden hos
mange forældre har et dårligt rygte.
I Kina beskrives det nogen gange som USAs nye opiumskrig imod kineserne,
fordi de tusinder af internetcaféer med MS ligner mørke huler og
fastholder børnene på et lavt skoleniveau, da kun actionspil er
installeret. Det kan for mange svagere unge give alvorlige problemer:
http://news.xinhuanet.com/english/2005-05/31/content_3023991.htm .
Vores (Linux) styrke er ikke actionspil, selv om nogle kan afvikles.
Jeg forslår lidt af hvert - lidt action ved at vi har en masse on-line
spil parate såsom armagetron og som fortrukne i browseren, men også planet
pinquin racer, Unreal Tournament 2004, gcompris, tuxmat, mahjongg,
tuxpaint, 3dchess - så er der også lidt hjerne foruden.
Lyder det kedeligt til en kulturaften - måske, men vi vinder også ved
ærlighed:
Er du kun til spil brug Microsoft,
Er du også seriøs brug Linux, vi gør også i edutainment-programmer.

> glem ikke armagetron! det er ganske sjovt at spille at par stykker over
> netværk
Fint, men lad os bruge fantasien - hvad er også flot eller imponerende?
xgl, glass-desktoppen, film-trailere, Meja-klip fra ringenes herrer og
screk ...?
Jeg synes det er fint at markere at nogle af de bedste animeringer er
lavet vha. Linux!

Nogen der har noget spændende Linux-udviklet liggende?

Hilsen

Phillip