Re: [FORENING] valgresultat

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> I sovsen kan man se at cellen er class = nyt ???

Se det er den nemme del af forklaringen.

Programmet generer mere end den side med det endelige resultat I har
set. Nærmere bestemt genererer det en stribe sider (noget i retning af
2+2*antal_stemme_niveauer) visende hvordan resultatet gøres op. I det
forløb bliver oplysninger afsløret lidt ad gangen, og for
overskuelighedens skyld står de nye oplysninger med grønt, mens de gamle
står med blåt.

Jeg har det fulde uddata-sæt fra fra en prøvekørsel op på:
  http://www.sslug.dk/~grove/res1.html
(og res-2...res-11 og endeligt-resultat.html)
hvis der er nogen der vil se hvad jeg mener.

> Til gængæld kan man undre sig over at samps na 0 femtestemmer
> skal være grønne.

Spørgsmålet er så hvorfor programmet synes Samps' femtestemmer er nye i
det endelige resultat.

I betragtning af at jeg kan huske flere gange at have fundet problemer
med håndteringen af de kandidater der endte sidst (f.eks. har kandidater
der overhovedet ikke nåede fordelingstallet været et problem) er jeg
ikke vildt chokeret over at det har problemer med en ren stribe 0'er.

Nu har jeg en grund til at lave en ny version af programmet. Gad vide om
tiden er inde til at sætte versionsnummeret til 1.0.

.Henrik

--
"det er fuldstændigt tåbligt" at mene noget andet når
Makholm har sagt at man er dum :-)