Re: [FORENING] Jove er ikke et frit program

torsdag den 13. december 2001 13:41 skrev Preben Bille Brahe:

> Jeg husker det også som Claus Sørensen's "barn" -

Nu er det ved at være tid til at jeg blander mig.

Nej - det var så vidt jeg husker det Keld Simonsen og Hans Simonsen, der
kom med idéen - jeg var bare hurtig til at samle den op og få det sat
lidt i system (jeg var jo den daværende kasserer).

> en analogi til begrebet etisk regnsakab.

Det var nu mest et holistisk (helhedsorienteret) regnskab, jeg havde i
tankerne, hvor et af elementerne var softwarelicensregnskab.

> Et sådant viser vel netop hvorledes man lever
> op til egne (ideologiske) målsætninger : Det kan være beskyttelse af
> miljø, udviklingslande, truede dyrearter - eller en målsætning om at
> bruge fri sofware/open source software etc.

Hovedtanken for mit vedkommende var at give et retvisende billede af
virksomhedens brug af programmel og de tilhørende licenser, så man let
kunne konstatere om de var overholdt.

I et årsregnskab er det kun de overordnede linjer som træder frem samt de
særlige interessante tilfælde.

I det bagvedliggende regnskab er det al virksomhedens software, der
holdes styr på med et softwarelicensstyringssystem.

De herligste hilsner
--
                         _/
                      __/ | +              Jeg vil leve i en verden, hvor