Re: [FORENING] Jove er ikke et frit program

On Thu, Dec 13, 2001 at 08:54:26AM +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Betegnelsen softwareregnskab kommer vist af det for nogle år
> tilbage meget populære begreb etisk regnskab.

det er også i tråd med grønne miljøregnskaber.

De forskellige regnskaber går ud på at måle en bestemt
tilng, fx overskud, forurening, etik, eller ved softwareregnskaber
hvor frit programmellet er. Der er derfor indbyggede hensigter
i regnskeberne, det økonomiske går ud på at vise så stort
et overskud som muligt, miljøregnskabet at vise så lidt forurening
som muligt og softwareregnskabe så meget frit programmel som muligt,
eller så lidt afhængighed af closed source (forureningsfri,
licensbefængt) som muligt.

Hilsen
Keld