Re: [FORENING] Jove er ikke et frit program (was: Re: [FORENING] Softwareregnskab)

On Wed, Dec 12, 2001 at 23:04:24 +0100, Peter Makholm wrote:

> Så kan man se hvad der sker når foreningen laver
> software-regnskab. Jeg har lige modtaget følgende changelog for
> Debians Jove-pakke:

> Se det hele på:
> http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=120759&repeatmerged=yes
>
> 'As long as you don't try to sell it' (som ikke var det aktuelle
> problem), kan i sig selv fortolkes som værende grund nok til at putte
> det i non-free.

Ja, og problemet er at det er hvad han har udtalt til tredjeperson.
Han har ikke skrevet det kildeteksten ;-(
Men dette og andre programmer er jo også fra før det blev populært
at gå i detaljer med licensreglerne.

Og derfor kunne det være rart hvis den oprindelige forfatter kunne
kontaktes. Jeg tror næppe at det var meningen at besværliggøre
distribution og udbredelse af programmet, men det er jo
ikke til at vide....