Re: [FORENING] Jove er ikke et frit program

Svend Erik Venstrup skrev:

> Hm. Jeg troede at det at software er frit, dybest set
> handlede om at at sikre de oprindelige programører mod
> at blive udnyttet kommecielt

Så har du vist misforstået noget. Open Source-definitionen
er _forbruger_beskyttelse, ikke programmørbeskyttelse.

> Jeg mener at det burde overvejes st skifte navn for
> softwareregnskabet. Således det blev kaldt sslug's
> softwareredegørelse. For langt de fleste mennesker
> indebærer begrebet regnskab, at der er tale om en
> egentlig økonomisk oversigt. Det er jo ikke tilfældet
> med sslug's softwareregnskab.

Betegnelsen softwareregnskab kommer vist af det for nogle år
tilbage meget populære begreb etisk regnskab.

Jacob
--
"I am an old man now, and when I die and go to Heaven there are two matters
 on which I hope enlightenment. One is quantum electro-dynamics and the