Re: [FORENING] Softwareregnskab

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det er ikke en politisk vurdering om programmer er frie
> eller ej, da der mig bekendt er udbredt enighed om at open
> source-definitionen er det gældende kriterie.

Hvad hvis et godt program, har en hjemmelavet licens der er
noget vag i formuleringen?

> Du overvurderer vist bestyrelsens magt en anelse. Så længe
> alle aktiviteter i SSLUG er baserede på frivilligt arbejde
> vil den slags i realiteten være en form for forhandling
> mellem bestyrelsen og dem der gør arbejdet. Hvis bestyrelsen
> insisterer på at noget bliver gjort på en måde der er
> uhensigtsmæssigt for dem der skal gøre arbejdet, så bliver
> det ikke gjort, da dem der skal gøre arbejdet bare kan holde
> op med at gøre det.

Nej, det gør jeg ikke. Jeg opererer bare i formelle termer.
Der er også praktiske grænser for hvad årsmødet kan beslutte.
Men derfor er årsmødet stadig øverste besluttende myndighed.

Du skal i øvrigt skelne i mellem at Admin ikke skal og ikke må
lave politiske beslutninger. Det er to forskellige ting. Hvis en
admin af sig selv vælger noget software udfra nogle politiske
overvejelser, så har jeg ikke noget mod det. Hvis det så viser
sig
at være uacceptabelt så er det bestyrelsen/foreningen opgave at
finde nogle andre til at lave jobbet eller alternativt leve med.

Der hvor jeg siger fra, er hvis admin bliver pålagt(skal) lave
valg
udfra nogle teoretiske politiske principper.

Helt enig, Helt enig

--
-
Poul-Erik Andreasen