Re: [FORENING] Softwareregnskab

> Det er ikke en politisk vurdering om programmer er frie
> eller ej, da der mig bekendt er udbredt enighed om at open
> source-definitionen er det gældende kriterie.

Det er måske ikke ligefrem en politisk vudering om software er frit,
men det er i høj grad noget der er baseret på vuderinger, når vi når
til grænsetilfældene. Der er en del typer klausuler, der ikke er
udbredt enighed om hvilken stilling har i forhold til open
source-definitionen.

Hvorvidt den udbredte enighed er total er jeg ikke sikker på. Der er
en del der betragter Bernsteins software som værende frit eller pine
for den sags skyld. Der er helt klart nogle politiske motiver til hvor
man sætter grænsen for hvordan ophavshaverene må sikre deres kodes
integritet.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix