Re: [FORENING] Softwareregnskab

Poul-Erik Andreasen skrev:

> NEJ NEJ NEJ.Det indebære at sysadm skal vurdere om et
> stykke software er frit. Det er en politisk vurdering
> det skal sysadm ikke foretage. Det er det vi har en
> bestyrelse til.

Det er ikke en politisk vurdering om programmer er frie
eller ej, da der mig bekendt er udbredt enighed om at open
source-definitionen er det gældende kriterie.

> ADMIN SKAL UDSKIFTE NOGET SOFTWARE HVIS DE FOR BESKED PÅ
> DE AF BESTYRELSEN.

Du overvurderer vist bestyrelsens magt en anelse. Så længe
alle aktiviteter i SSLUG er baserede på frivilligt arbejde
vil den slags i realiteten være en form for forhandling
mellem bestyrelsen og dem der gør arbejdet. Hvis bestyrelsen
insisterer på at noget bliver gjort på en måde der er
uhensigtsmæssigt for dem der skal gøre arbejdet, så bliver
det ikke gjort, da dem der skal gøre arbejdet bare kan holde
op med at gøre det.

Men det er i virkeligheden også en stor styrke, for det
betyder at når SSLUG bruger nogle programmer, så er det ikke
kun fordi de er frie, men også (og i virkeligheden nok mere)
fordi det er nogle gode og effektive programmer.

Jacob
--
"Any, sufficiently advanced, technology is indistinguishable from magic."