Re: [FORENING] Software-regnskab - hvorfor vi gør som vi gør

On Sun, Dec 09, 2001 at 09:54:07PM +0000, Henrik Størner wrote:
> Efter min mening er diskussionen om S/W regnskabet røget helt ud af
> tangenten.
>
> Den oprindelige tanke med regnskabet var - så vidt jeg husker - som
> dokumentation for at
> - man kan køre en forening som SSLUG udelukkende med Linux S/W
> - vi ikke krænkede nogen licenser undervejs
>
> Bemærk at det var "Linux S/W" - ikke "fri S/W".

Softwareregnskabet var min idé.
Det var tanken at vi på denne måde kunne promovere "Fri SW" -
ikke specielt linux sw. Dette lå implicit i kategoriseringen af
SW efter licenstyper.

> Ole Tange har i diskussionen her slået til lyd for at SSLUG skal bruge
> fri S/W hvis det overhovedet er muligt. Og det endda med en ret så
> restriktiv definition af "fri" - det skal være "Open Source". Så vidt
> jeg kan bedømme ud fra en ideologisk forestilling om, at det er det
> eneste vi kan forsvare at gøre her i foreningen.
>
> Til det er der kun at sige, at hvis det er SSLUG skal ideologiseres,
> så bliver det uden mig.

Jeg er da enig i at vi ikke skal overgøre det, og hvis det kører
kan det da lige så godt blive kørende hvis vi ikke har noget bedre
eller der er nogen der gider gøre en indsats. Man kunne gøre en
anmærkning i regnskabet om hvorfor vi kører de forskellige
systemer, hvis der er noget at bemærke.

Venlig hilsen
Keld