Re: [FORENING] Fejlcitering

On Sat, 8 Dec 2001, Peter Makholm wrote:

> Jeg mener stadigvæk at jeg citerede korrekt. Min pointe er at du
> stiller et forslag der ikke stemmer overens med foreningens vedtægter,
> dette fremgik tydeligt af det jeg citerede.

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du, at det er vrøvl, at SSLUG er en
forening, der arbejder for fri software.

Med citatet ude af kontekst får du det til at se ud som om, at jeg skulle
have påstået, at der i SSLUGs vedtægter står, at SSLUG er en forening, der
arbejder for fri software.

Det kan jeg ikke acceptere, når der tydeligvis står:

  Jeg er mere interesseret i, at vi i SSLUG bliver enige om nogle
  retningslinjer for brug af ufri software.

  Mit forslag er:

  SSLUG er en forening, der arbejder for fri software. [...]

Det er på ingen måde hævdet, at SSLUG i øjeblikket skulle være en
forening, der arbejder for fri software. Derimod er der tale om et
forslag, som jeg gerne ser, at SSLUG bliver enige om. Så vidt jeg kan se,
er der intet krav om nogen vedtægtsændring: Mit forslag til retningslinjer
er fuldt forligelige med SSLUGs vedtægter, idet Linux ikke udelukker fri
software. Hvis SSLUGs medlemmer bliver enige om nogle retningslinjer ser
jeg med andre ord intet decideret krav om, at disse absolut skal skrives
ind i vedtægterne.

Jeg har svært ved at se, at oventstående kan læses forkert, med mindre man
læser det ude af kontekst.  Havde du bibeholdt linjen "Mit forslag er:"
ville jeg kunne acceptere din citering. Jeg forventer derfor, at det nu
også er tydeligt for dig, at ved at tage citatet ud af kontekst giver du
det et radikalt andet indhold, og det er dette andet indhold, som du
baserer din kritik på.

Hvis du er uenig, så tager jeg gerne en diskussion med dig privat. Listen
kan så som ende på tråden (som efterhånden må siges at være off-topic) få
en fælles udmelding.

/Ole
--
"IBM is a great supporter of Linux if it can avoid pissing on its feet."
                                                       -- Karsten Self