Re: [FORENING] Software-regnskab

On Sun, 9 Dec 2001, Henrik Størner wrote:

> Den oprindelige tanke med regnskabet var - så vidt jeg husker - som
> dokumentation for at
> - man kan køre en forening som SSLUG udelukkende med Linux S/W
> - vi ikke krænkede nogen licenser undervejs

Det er netop det, som jeg gerne vil skabe en debat om, hvorvidt
medlemmerne er enige i dette.

Personligt finder jeg fortolkningen meget tam: Selvfølgelig krænker vi
ikke nogen licenser (jvnf. Jacob Sparres tidligere indlæg) og da alle vore
servere efter mit vidende kører Linux, så er det forholdsvis indlysende
for mig, at SSLUGs maskiner udelukkende kører med Linux S/W.

Hvis Henriks fortolkning af regnskabet er den fremherskende, så vil jeg
mene, at det er komplet spild af tid at vedligeholde et softwareregnskab.

Hvis vi ikke skal bruge regnskabet til at vise omverden, at der _er_ et
frit alternativ, så synes jeg hellere vi helt skal droppe regnskabet og
bruge tiden på noget andet.

/Ole
--
"IBM is a great supporter of Linux if it can avoid pissing on its feet."
      -- Karsten Self, http://www.theregister.co.uk/content/6/22052.html