Re: [FORENING] Beskrivelse af tivoli i softwareregnskabet

On Sun, Dec 09, 2001 at 16:15:37 +0100, Ole Tange wrote:

> Ved at vælge en fri løsning så risikerer vi ikke pludselig til at stå i en
> situation, hvor vi inden for kort tid er tvunget til at finde på en ny
> løsning. Denne trussel burde måske også indgå i beskrivelsen.

Hvad med at lave og vedligeholde noget til tyge først?

> Det bliver uden tvivl ikke det samme som Tivoli. Men man kunne få den
> opfattelse, at du mener, at en fri løsning nødvendigvis vil være dårligere
> end Tivoli-løsningen. Altså at der mangler en væsentlig funktionalitet,
> som Tivoli tilbyder.

nej, blot at UNIC har nogle faciliteter man kan vælge at benytte.

> Det er ingen skam, at man ikke selv har fantasi til at se andre måder,
> hvor man kan løse opgaven på. Det er jo netop styrken i SSLUG, at mange
> kan bidrage med nye ideer til en løsning. Men man skal formulere opgaven
> så åbent, at andre løsninger også kan komme på tale og f.eks. ikke binde
> sig til et bestemt produkt.

men vi kan nok ikke skifte hardware og software hos UNIC.
Jeg anvender selv CDROM som backup, det er billigt og nemt,
og har selv labet nogle scipts til afio/find .
Men det er jo ikke egnet til SSLUG, der er behovet for backupkapacitet større.