Re: [FORENING] Softwareregnskab

Frank Damgaard skrev:

> Og det var derfor jeg troede vi lavede
> "softwareregnskab" så vi ved at der ikke er
> licensproblemer med det software vi anvender, og
> samtidig ved hvilke programmer der ikke er helt "fri",
> og som måske skal slettes hvis ydre betingelser ændrer
> sig.

Det var ikke den opfattelse jeg havde. Men der er ingen
tvivl om at SSLUG's formål er at arbejde for _Linux_ og at
opbakningen til Open Source _teknisk_ _set_ bare kommer af
at Linux tilfældigvis er et frit styresystem.

Jeg mener ikke at det er nødvendigt at kassereren bruger tid
på at udarbejde et softwareregnskab, hvis det eneste formål
er at sikre at vi ikke bryder loven. Det gør vi naturligvis
ikke!

Hvis et softwareregnskab skal give mening, må det handle om
noget andet og mere end det selvfølgelige. Det kan for
eksempel være:

 1) at demonstrere at man godt kan drive en forening som
    SSLUG alene med frie programmer, eller
 2) at give folk en idé om hvilke nyttige programmer der
    findes til Linux.

Hvis der ikke kommer et klart formål med softwareregnskabet,
så kan jeg som kasserer ikke udarbejde det.

Jacob
--
SSLUG's julekalender - fra den 1. til den 24. december på:
                           http://www.sslug.dk/julekalender/