Re: [FORENING] Softwareregnskab

On Thu, Dec 06, 2001 at 18:49:09 +0100, Ole Tange wrote:

> Mit forslag er:
>
> SSLUG er en forening, der arbejder for fri software. Derfor benytter SSLUG
> kun fri software i sin drift. Dog kan ufri undtagelsesvis komme på tale,
> hvis der er en god begrundelse for dette. Begrundelsen tages op til
> genovervejelse ved hver generalforsamling under aflæggelse af
> softwareregnskabet.

Men jeg syntes der er gode argumenter for at anvende tivoli klienter.

men det første kræver vel en vedtægtsændring?

nuværende http://www.sslug.dk/stadgar/#ss1.2  :

"SSLUG har till uppgift att sprida kunskap om operativsystemet Linux
 jämte därvidlag relevant information till medlemmar och allmänhet."

Jeg opfatter at grunden til vi har "opensource" arbejdet i SSLUG
er fordi hvis opensource hindres så går det også ud over linux.
Men at der findes kommercielle linux produkter kan ikke være
et problem, så længe det ikke hindrer opensource produkter
og linux.