Re: [FORENING] Softwareregnskab

On Thu, 6 Dec 2001, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Hvad? Hvor? Er du sikker på at vi ikke bare har nogle rå
> "real audio/video"-filer liggende?

Øhhh... jeg har ikke checket mine fakta. Jeg mente, vi havde en sådan på
tyge. Ved nærmere eftersyn ser det ikke sådan ud.

Det var også bare mere for at illustrere princippet i min holdning: Fri
software, hvor det er muligt - selv hvis det er sværere at sætte op eller
mangler ekstra funktionalitet. Ufri software hvor vi ikke kan undvære
funktionalitet.

For hvert stykke ufri skal laves en redegørelse til softwareregnskabet,
hvor opgaven, som ønskes løst, beskrives. Når en dag der eksistere et frit
alternativ til løsning af opgaven, så skal vi arbejde på at få skiftet det
ufri ud.

(Og nej: Jeg siger ikke, at det skal ske dagen efter. Det skal blot være
in-mente, så vi arbejder _for_ mere frihed).

/Ole
--
"IBM is a great supporter of Linux if it can avoid pissing on its feet."
                                                       -- Karsten Self