Re: [FORENING] Softwareregnskab

On Thu, Dec 06, 2001 at 15:57:54 +0100, Ole Tange wrote:

> På backupområdet findes der mange løsninger, som er fri software (F.eks.
> rsync via ssh til tyge). Derfor mener jeg, at vi skal udskifte den ufri
> Tivoli-klient - også selvom det måske betyder, at vi ikke kan bruge
> Uni-C's backup-facilitet.

MEN burde dem der laver den daglige drift af backup ikke afgøre dette.
Alternativet er at en anden person skal *afsætte tid* til at opsætte
og lave backup. Der er jo rigelig med værktøjer til det.

Så vidt jeg forstår er  backupløsningen brugt af UNIC og
gør det let for Torben.

Det er fint at det står i softwareregnskabet, men vi behøver ikke
at gøre det sværere for os selv ved at "forbyde" det.

Hvad var egentlig begrundelsen for at starte med at bruge tivoli klienten ?

NB.
Vi får jo også strøm og netforbindelse "gratis" fra UNIC, måske
vi skulle insisterer på at der kun anvendes opensource på alt
det udstyr der anvendes til dette ? (routere, switches, el-selskab....)