Re: [FORENING] Softwareregnskab

Frank Damgaard skrev:

> Der skete aldrig noget i denne diskussion, den kom
> faktisk ikke rigtig igang?

Desværre ikke.

Som jeg ser det, så er ideen med at lave et offenligt
softwarelicensregnskab _ikke_ at holde øje med om SSLUG
bruger programmer uden at have lov til det, for det gør vi
selvfølgelig ikke.

Hvis der skal være nogen idé med det, må det derimod være at
gøre det klart i hvor høj grad man kan klare sig med frie
programmer. Og hvis vi går ud fra det, så bør vi så vidt det
er muligt altid have et frit alternativ til eventuelle
lukkede programmer vi bruger.

Jeg kan i øvrigt oplyse at utroligt mange RPM-pakke-pakkere
er _meget_ sjuskede med licensoplysningerne. Det giver mig
en masse arbejde med at slå licensoplysninger op andre
steder. :-(

Jacob
--
SSLUG's julekalender - fra den 1. til den 24. december på:
                           http://www.sslug.dk/julekalender/