Re: [EMBEDDED] Hvor sikker er software RAID

SW RAID under Linux fungerer generelt meget godt.
Jeg har selv kørt med det i mange år uden de store problemer.
Dog er du selv inde på det største problem med SW raid på en
IDE kontroller.
Hvis én disk står af, så følger den anden med. Dette gælder dog
kun for diske på samme kanal (så vidt jeg husker).
Altså hvis du sætter begge diske på f.eks. den primære kontroller (på samme kabel).
Jeg mener at hvis første disk sidder på den primære kontroller og
anden disk sidder på den sekundære, så kan du godt overleve et
crash på den ene af diskene. Dette er dog noget der skal testes på
det aktuelle motherboard.

/Lars