Re: [EMBEDDED] Drivrutin för anslutning av ex tern seriel-device

Preben Bohn <sslug@sslug> writes:

> Måske skulle du sige lidt om hvad der er af krav for
> overførselshastighed og latency og om du bruger realtids-kerne eller
> en normal kerne. Og hvis det er en protokol du er efter så måske også
> hvordan data-strukturen ser ud. De gange jeg har skullet overføre
> noget mellem en ekstern enhed (uden protokol-specifikation) har jeg
> brugt selv-opfundne protokoller; det er langt nemmere at gå til end
> generiske protokoller og kan nemt gøres robust.

Generelt om drivere: For nogle år siden rodede jeg lidt med drivere
til 2.2.x. Der var en rigtig god intro på LDP, men nu kan jeg ikke
finde den.

Som Preben skriver, hvad er dine krav? Koden bliver ikke hurtigere
bare af at man skriver den selv.  :-)

Men hvis du kan identificere en delmængde af funktionalitet der er
tilstrækkelig, er der måske muligheder. Evt. kan du lægge hele dit
handshake (hvis der er sådan et) i driveren, så den kun sjældent
(færdige blokke) kommunikerer med programmer i user-space.

Nyere kerner kan sættes op til betydelig bedre relatids-respons en
2.2.x. Det er nogen patches fra MontaVista der er kommet ind i kernen.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk